Blog

  1. Wykorzystanie sztucznej inteligencji i grywalizacji (gamification) na lekcjach fizyki

    Lekcyjne Projekty Naukowe - LPN jako metoda kształcenia przyrodniczego

    PROŚBA DO NAUCZYCIELI

    JESTEŚMY W TRAKCIE PROJEKTOWANIA PROTOTYPU FORMULARZA GOOGLE Z LEKCYJNYMI PROJEKTAMI NAUKOWYMI WYKORZYSTUJĄCYMI SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ. TAK ABY W PRZYSZLOŚCI NAUCZYCIEL MIAŁ POMOC W EWALUACJI TAKIEGO PROJEKTU. POTRZEBUJEMY NA POCZĄTEK 1000 TAKICH O

    Read more »
  2. Lekcyjne projekty naukowe LPN - prototyp wykorzystania sztucznej inteligencji na fizyce i przedmiotach przyrodniczych

    Lekcyjne projekty naukowe LPN - prototyp wykorzystania sztucznej inteligencji na fizyce i przedmiotach przyrodniczych

    Lekcyjne Projekty Naukowe - LPN jako metoda kształcenia przyrodniczego

    PROŚBA DO NAUCZYCIELI

    JESTEŚMY W TRAKCIE PROJEKTOWANIA PROTOTYPU FORMULARZA GOOGLE Z LEKCYJNYMI PROJEKTAMI NAUKOWYMI WYKORZYSTUJĄCYMI SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ. TAK ABY W PRZYSZLOŚCI NAUCZYCIEL MIAŁ POMOC W EWALUACJI TAKIEGO PROJEKTU. POTRZEBUJEMY NA POCZĄTEK 1000 TAKICH O

    Read more »
  3. DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY ZA GROSZE

    DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY  ZA GROSZE

    DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY ZA GROSZE

    Read more »
  4. Design thinking. Metody nauczania fizyki

    Design thinking. Metody nauczania fizyki

    Marlena Plebańska

    Jak zaprojektować kreatywną lekcję? [w:] Kreatywność w systemie edukacji, red. nauk. Jan Fazlagić, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Seria Naukowa, t. 8, Warszawa 2019.

    Design thinking

    Design thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług na podstawie dobrze zrozumianych oczekiwań użytkowników. Główne założenia Design thinking to:

    - koncentracja na użytkowniku – zrozumienie jego uświadomionych i nieuświadomionych potrzeb;

    Read more »
  5. Jakim ruchem porusza się spadająca foremka? Projekt ze smartfonem

    Jakim ruchem porusza się spadająca foremka? Projekt ze smartfonem

    Zapraszam do nieodpłatnego pobrania naszych książek w pdf

    pdf
     
    Read more »
  6. Jakim ruchem porusza się spadający balon i foremka?

    Jakim ruchem porusza się spadający balon i foremka?

    Zapraszam do nieodpłatnego pobrania naszych książek w pdf

    Read more »
  7. Czy cola jest kwaśna? (czy ma odczyn kwasowy?)

    Czy cola jest kwaśna? (czy ma odczyn kwasowy?)

    Zapraszam do nieodpłatnego pobrania naszych książek w pdf

    pdf
     
    Read more »
  8. Czy zielone rośliny zawsze wydzielają tlen?

    Czy zielone rośliny zawsze wydzielają tlen?

    Zapraszam do nieodpłatnego pobrania naszych książek w pdf

    pdf
     
    Read more »
  9. Dlaczego się pocimy?

    Dlaczego się pocimy?

    Zapraszam do nieodpłatnego pobrania naszych książek w pdf

    Read more »
  10. Czy piłeczka może lewitować? Efekt Coanda

    Czy piłeczka może lewitować? Efekt Coanda



    Efekt Coanda...

    Read more »
  11. Jak zrobić guzik z mleka?

    Jak zrobić guzik z mleka?

    Read more »
  12. Jak powstaje tornado?

    Jak powstaje tornado?

    Read more »
  13. I Ty możesz zostać naukowcem - książki w pdf do pobrania

    I Ty możesz zostać naukowcem - książki w pdf do pobrania

    Zapraszam do nieodpłatnego pobrania naszych książek w pdf

    pdf
     
    Read more »
  14. Które jajko stoczy się szybciej i dalej? Surowe czy ugotowane?

    Które jajko stoczy się szybciej i dalej? Surowe czy ugotowane?

    Które jajko stoczy się szybciej?......

    Read more »
  15. Co robi mała kukułka aby przetrwać? Artur Homan.

    Co robi mała kukułka aby przetrwać? Artur Homan.

    Artur Homan przedstawia....     homan.pl

    Read more »
  16. Która piłka wzniesie się najwyżej. Zasada zachowania energii

    Która piłka wzniesie się najwyżej. Zasada zachowania energii

    Zasada zachowania energii w zabawkach fizycznych...

    Read more »
  17. Jak rozwijać rozumowanie naukowe? Lekcyjne Projekty Naukowe LPN. Która puszka stoczy się szybciej i dalej?

    Jak rozwijać rozumowanie naukowe? Lekcyjne Projekty Naukowe LPN. Która puszka stoczy się szybciej i dalej?

    Lekcyjne Projekty Naukowe - LPN jako metoda kształcenia przyrodniczego

    Zajęcia z lekcyjnym projektem naukowym LPN nawiązują do nauczania z pytaniem problemowym sformułowanym przez Deweya i sekwencją podaną przez Kupisiewicza ponad 50 lat temu. LPN ma za zadanie mobilizować uczniów do aktywnego udziału w realizacji projektu, a zarazem uczyć krytycznego myślenia podczas sprawdzania hipotez. Zaprojektowane LPN wzorowane jest na karcie pracy Marka Piotrowskiego z Akademii Uczniowskiej oraz modelu 5E promowanego przez NASA. Schemat karty LPN wymusza stosowanie metody naukowej poprzez stawianie pytań badawczych, formułowanie i sprawdzanie hipotez oraz określanie świadomości uczenia się przez uczniów. Dodatkowo karta LPN służy badaniom, czy skutecznie i praktycznie rozwija rozumowanie naukowe uczniów. LPN może być stosowane na typowej lekcji z przedmiotów przyrodniczych jako praca grupowa lub indywidu

    Read more »
  18. Proste doświadczenia z fizyki z napięciem powierzchniowym

    • doświadczenie fizyczne napięcie powierzchniowe
    Read more »
  19. Oryginalne doświadczenia z fizyki

    • oryginalne doświadczenia fizyczne
    Read more »
  20. Efektowne doświadczenia z fizyki

    • efektowne doświadczenia fizyczne
    • efektowne doświadczenie fizyczne
    Read more »
Strona
Copyright © 2013-2020 by dr Rafal Jakubowski. All rights reserved. e-mail: rafal@jakubowski.edu.pl MULTICHILDS Rafał Jakubowski Kaliska 31 63-400 Ostrów Wielkopolski Tel. 667 77 66 16